onsdag 17. desember 2008

Kalvøya





I går var hele klassen på Kalvøya hvor hver gruppe hadde planlagt en aktivitet.
Jeg endte opp alene på min gruppe, men jeg gjennomførte aktiviteten fordet. Leken min var en hente lek, jeg sa en bokstav og gruppene skulle finne ting på den bokstaven. Deretter skulle lederen levere den gjenstanden til meg. Aktiviteten ble heeelt annerledes enn det jeg hadde tenkt.
Jeg fikk forklart leken og satt igang, men det viste seg at det ble utrolig vanskelig for en person å følge med på hvem som kom med gjenstander først! Fordet om det ikke ble helt rettferdig plassering, så det ut som at de andre elevene hadde det morsomt. Finalen måtte endres på, det var egentlig den største endringen. Jeg sa en ting som jeg skulle ha, og begge lederne på gruppen løp som bare det og endte opp med å levere ting til feil person. De begge stoppet ved læreren som hadde blå jakke på, akkurat som meg. Jeg hørte en liten kommentar om at det var gøy, så aktiviteten gikk bra. Det var jo ikke akkurat som at noen klagde på at de ikke vant.
Det tok heller ikke så lang tid som vi hadde beregnet. Jeg hadde satt av 20 min, men det tok vel bare 10-15 minutter.
Jeg tror ikke jeg hadde valgt denne aktiviteten til mindre barn, da det er litt vanskelig å skjønne at gruppen skal samarbeide om ting og at det kun er lederen som skal bringe gjenstanden til aktivitøren, men konseptet er bra. Det går å leke denne leken ved at barn konkurrerer mot hverandre, istedet for grupper og at du har flere som hjelper deg med å holde kontroll på hvem som kommer først og hvem som kommer sist.
De andre gruppene hadde også aktiviteter. Jeg fikk kun vært med på tre da jeg skulle i et møte. Men det morsomste jeg var med på må være monster og pip-pip leken. Det var litt artig å drite seg ut, for å si det sånn. Et morsomt minne er ett bilde når de andre leker boksen går.

25.09.08

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar