onsdag 17. desember 2008

Utplassering uke 46 - Aktivitet

En uke siden jeg har arrangert min aktivitet, men det er aldri for sent å skrive om den. På skolen fikk vi i oppgave og planlegge, gjennomføre og vurdere en aktivitet. Jeg valgte å male med de minste barna i barnehagen :) De minste på min avdeling er 2,5 - 3 år. Jeg tenkte det kunne bli spennende å male med de minste for å se hva de bruker fargene til, selv om de ikke selv er klar over hva de egentlig gjør.

Først samlet jeg alle barna og fortalte hva vi skulle gjøre, og deretter satte vi igang. Meningen var at vi skulle male "den første snøen", men i og med at barna bare er 3 år, kom ikke budskapet så mye fram. Men barna malte helt utrolige fine bilder og det var veldig hyggelig.



Etter malingen var det en jente som hjalp meg frivillig med å rydde opp. Deretter satt jeg meg ned med kontaktpersonen min og fikk litt tips. Egentlig gikk aktiviteten som det skulle, det eneste var at målgruppen min ble kanskje litt for unge, men det lærte jeg og det skal jeg ta med meg videre til neste gang.
Jeg har veldig lyst å ha en sånn aktivitet igjen, for det var kjempe morsomt å se forskjellen på treåringer. Noen hadde det vi kaller pinsett grepet, mens andre de brukte hele armen når de malte. Det var til og med noen som laget en sammenheng på bildet og det er egentlig ikke så vanlig når de er så små. Men det var veldig morsomt å se det vi har lært teoretisk på skolen ute i praksis.
Det var til og med noen av de eldre barna som lurte på når jeg skulle male med de eller om de kunne være så snill å få være med nå.



18.11.08

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar